BPMonline CRM


BPMOnlineLogoBPMonline CRM

BPMonline CRM verschuift de essentie van de CRM applicatie van een data opslag systeem naar een proces gedreven CRM applicatie. Zij smelt de functionaliteiten van Business Process Management (BPM) systemen samen met die van Customer Relationship Management systement. Organisaties kunnen zonder technische kennis eenvoudig bedrijfsprocessen automatiseren. Dit versterkt de datakwaliteit en procesondersteuning enorm. Twee belangrijke aspecten die vaak bottlenecks vormen bij CRM applicaties.

De kwaliteit van BPMonline CRM blijkt wel uit de vele internationale prijzen die ze recentelijk hebben gewonnen. In 2011 EMEA (Europe & Middle East) CRM Idol winnaar. BPMonline staat op de CRM watchlist 2013, heeft de CRM Rising star award 2012 ontvangen van CRM Magazine, en is winnaar van de European IT Software Excellence award 2013 in de storage/ information management solution of the year. En recentelijk de CRM Excellence award 2013! Meer weten over BPMonline CRM? Als eerste officiële Nederlandse partner van BPMonline CRM staan wij klaar om je verder te helpen met een demo, een demo-account of meer informatie.

  1. Proces ondersteuning
  2. Techniek en deployment
  3. Software modules en apps
  4. Screenshots en filmpjes
  5. Websites

1. Proces ondersteuning
BPMonline CRM ondersteunt de volgende componenten:

  1. Business Process Management (BPMS) en BPMN 2.0 Based Process Editor
  2. Relatiegegevens en profilering
  3. Lead & opportunity Management
  4. Sales force automation & Forecasting
  5. Offerte- en contractbeheer
  6. Facturatie en betalingen
  7. Documentbeheer
  8. Agendabeheer
  9. E-mail
  10. E-mail marketing
  11. Marketing campagnebeheer
  12. Doelgroepselectie
  13. Reporting & Analytics
  14. Maatwerk rappporten
  15. Configuratie & modificatie module
  16. Backoffice integratie

A. Business Process Management (BPMS) en BPMN 2.0 Based Process Editor
Het hart van de applicatie is de Business Process Designer waarmee je bedrijfsprocessen modelleert en uitvoert. De logica en voorwaarden in de processen kunnen op ieder moment worden aangepast. Het implementeren van nieuwe bedrijfsprocessen is net zo makkelijk als het aanpassen van een oud proces. Je tekent simpelweg de diagram en slaat het op.

BPM 2

B. Relatiegegevens en profilering
Met BPMonline creëer je één locatie voor de opslag van klantdata. De eigenschappen van bedrijven en/of contactpersonen kun je zelf bepalen. Met de beheersmodule stel je zelf (zonder technische kennis) de profielen samen die je wenst vast te leggen. De web-based CRM oplossing heeft een standaard integratie met Facebook, LinkedIn en Twitter waardoor je snel in contact komt met je zakenrelaties en langdurige relaties op kan bouwen.

C. Lead & opportunity Management
Klantaanvragen kun je centraal volgens een vast proces coördineren en registreren. Het kwalificeren en opvolgen van leads verloopt eenvoudig volgens vaste bedrijfsvoorwaarden. Het ontdubbelen van bedrijven en het importeren van data van je website, MS Excel of andere bronnen is laagdrempelig waardoor je iedere stap van de conversatie gemakkelijk kunt volgen.Lead_0
D. Sales force automation & Forecasting
BPMonline verzamelt alle verkoop instrumenten in één oplossing: Opportunity management, quotes, pipeline en forecasting. Zo kun je concurrenten volgen en ten aller tijden met je collega’s in contact komen over de verkoopstatus van een klant. Potentiële verkoopkansen en forecast rapportages registreer en genereer je eenvoudig.
BPMonline CRM laat gebruikers betere beslissingen maken door relevante informatie te tonen wanneer je deze nodig hebt. Ze biedt de intelligentie om de data te tonen die in context is met de taken waar je mee bezig bent. Irrelevante data wordt verborgen zodat je je kunt concentreren op de taken die er toe doen.Sales-Management_0

E. Offerte- en contractbeheer
Naast verkoopkansen kunnen gemakkelijk offertes worden opgesteld en gegenereerd. In de beheersmodule bepaal je welke standaard diensten of producten in offertes kunnen worden opgenomen. Openstaande offertes kunnen overzichtelijk worden opgevolgd en worden omgezet naar een contrract. Tijdens het verkoopproces wordt iedere stap op relatieniveau in een historie vastgelegd.

F. Facturatie en betalingen
Voor iedere relatie kan facturen registreren, opvolgen en betalingen monitoren.

G. Documentbeheer
Met BPMonline CRM kun je geautomatiseerd documenten verwerken, veilig documenten delen en facturen en bijlage volgen in een proces. De gebruikelijke applicaties als MS Word kun je gebruiken om document templates te maken, gebruiken en updaten. Zo krijg je gemakkelijk toegang tot de collectieve documentvoorzieningen van je collega’s die je nodig hebt om sneller te kunnen werke.
Document management

H. Agendabeheer
Verhoog de productiviteit door bezoeken, telefoongesprekken en taken direct vanuit dezelfde pagina te beheren. Order je activiteiten volgens prioriteit, verloopdatum en eigenaar. Behoud overzicht van alle activiteiten per klant, partner of leverancier met één muisclick en synchroniseer je agenda met Google Calendar, MS Outlook of andere bekende agenda systemen.

CalendarMet de BPMonline Outlook connector werk je in Outlook met alle BPMonline data voorhanden.

Outlook Connector

I. E-mail
BPMonline CRM koppel je eenvoudig met je bestaande e-mail account. Zo kun je eenvoudig e-mails versturen, ontvangen en archiveren bij de relatie waardoor je een totaaloverzicht opbouwd van alle contactmomenten die je per mail hebt gehad.J. E-mail marketing
Je kunt doelgroepselecties maken op basis van alle gegevens die in BPMonline CRM zijn opgeslagen. Heb je de juiste lijst van relaties samengesteld? Dan verstuur je eenvoudig een e-mail mailing aan de relaties. Doordat de e-mailings bij de relaties worden opgeslagen kun je precies zien wie welke mailing heeft ontvangen.

K. Marketing campagnebeheer
Met BPMonline CRM organiseer je gemakkelijk multichannel campagnes. Je kunt de juiste klantgroepen segmenteren, het budget per campagne bepalen en de reacties meten. Met de Web-CRM bereik je gemakkelijk de juiste doelgroep met de e-mailing functionaliteit. Definieer je doelgroep, creëer een gepersonaliseerde template en treed in dialoog  met een heldere, mooi vormgegeven boodschap.

marketing-management_0

L. Doelgroepselectie
De relatieprofielen stel je zelf samen in de beheersmodule van BPMonline CRM. Vervolgens kan iedere gebruiker zowel handmatig als dynamisch de doelgroepen selecteren die hij wil.

M. Reporting & Analytics
Alle data die is opgeslagen in BPMonline CRM kun je eenvoudig analyseren. Met real-time grafieken en rapportages houd je grip op KPI’s, meet je resultaten en heb je inzicht in de kwaliteit van de data.

Analytics_0

 

N. Maatwerk rapporten
Nieuwe rapporten aanmaken en bestaande rapporten aanpassen kun je eenvoudig in de beheersmodule. Hier stel je per gebruikersgroep een dashboard samen met de grafieken en KPI’s voor hen interessant is.

O. Configuratie & modificatie module
Het data model is aan te passen door zelf velden te definiëren of bestaande velden aan te passen. Ook pagina’s en schermindelingen kun je met de administrative tools zelf indelen. Meestal is hier geen technische kennis voor nodig. Wil je geavanceerde koppelingen maken dan kun je gebruik maken van de open-source documentatie. De weergave van data kun je afhankelijk maken van workflows die je zelf samenstelt en zijn afgestemd op de processen van uw bedrijf. De gebruikers en gebruikersrechten kun je baseren op de structuur van de organisatie en voor gevoelige data kun je logfuncties gebruiken om bij te houden wie wat muteert.

Administrative tools

P. Backoffice integratie
Wens je BPMonline CRM te integreren met een backoffice systeem? Data kan! Zie hieronder een voorbeeld van de integratie met QuickBooks waarbij onder meer klantdata, opportunities en omzet worden gesynchroniseerd. Quickbooks

 

2. Techniek en deployment
BPMonline CRM is een open source web-applicatie die zowel in the cloud als on-premise beschikbaar is en licenties worden aangeboden met named users en concurrent gebruikers.
Naast de web versie kun je gebruik maken van de mobiele applicatie die beschikbaar is voor ieder apparaat. BPMonline CRM Mobile biedt de juiste data voor je smartphone waardoor en internetverbinding niet meer noodzakelijk is. Met de klant en opportunity registratie op je smartphone blijft je ook onderweg productief!
data_management_0

 

3. Software modules en apps
De basis van BPMonline bestaat uit de componenten weergegeven in hoofdstuk 1. Daarnaast biedt BPMonline de mogelijkheid om verder uit te breiden met klant-en-klare branche oplossingen en modules. Er zijn standaard bijvoorbeeld standaard koppelingen beschikbaar voor een lokaal Outlook profiel of koppelingen met ERP systemen voor de uitwisselingen van bijvoorbeeld omzetgegevens.

 

4. Screenshots en filmpjes
Bekijk hier nog enkele screenshots van de user interface en de grafische BPM Interface waarmee verkoop, marketing en service processen eenvoudig worden geautomatiseerd.

Bekijk hier een filmpje van Paul Greenberg die uitleg geeft waarom BPM en CRM zo’n sterke CRM combinatie is.

5. Websites

Bekijk hier enkele Awards die BPMonline recentelijk in ontvangst heeft genomen:
Awards