SugarCRM

 
SugarCRM
SugarCRM heeft haar Amerikaanse hoofdkantoor in Cupertino, California en heeft daarnaast hoofdkantorenin Munich, Duitsland en Sydney, Australi├ź. SugarCRM biedt een open-source web based applicatie die zowel gehost als on-site beschikbaar is. Zij is mede groot geworden door de SugarCRM Community Editie (CE) die gratis ter beschikking wordt gesteld en al meer dan 10 miljoen keer is gedownload. SugarCRM richt zich op alle typen organisaties van groot tot klein. Zij biedt standaard een groot aantal functionaliteiten en mogelijkheden tot uitbreiding via SugarExchange; een ‘marktplaats’ waar ontwikkelaars additionele modules gratis en betaald aanbieden.

  1. Proces ondersteuning
  2. Techniek en deployment
  3. Software modules en apps
  4. Screenshots en filmpjes
  5. Websites

1. Proces ondersteuning
De community editie van SugarCRM biedt ondersteuning aan een aantal standaard functies. Hoewel SugarCRM eerder wel het verschil aantoonde tussen de gratis editie en de betaalde dities, richt zij zich tegenwoordig enkel op de betaalde modules van SugarCRM. Via de volgende link kun je nog een (inmiddels verouderd) filmpje en een PDF bekijken waarin de verschillen tussen de Community en de Professional editie zijn terug te vinden. We beperken ons in deze hoofdstukken tot de functies die worden ondersteund met de betaalde versies.

SugarCRM biedt vier verschillende edities: De Professional, Corporate, Enterprise en Ultimate editie. Afhankelijk van editie worden bepaalde functionaliteiten ondersteund. Hier tref je een overzicht van de verschillen tussen de edities op hoofdlijnen en via de volgende link tref je een overzicht van de verschillen in detail.
De grootste verschillen tussen de pakketten zitten in de offline beschikbaarheid, reporting, database ondersteuning en cloud opties. SugarCRM ondersteunt standaard de volgende componenten:

  1. Relatiegegevens
  2. Projectregistratie
  3. Doelgroepselecties
  4. Marketing campagnebeheer
  5. Sales opportunities & Forecasting
  6. Service tickets (helpdesk)
  7. Agendabeheer
  8. E-mail
  9. E-mail marketing
  10. Documentbeheer
  11. Communicaite & messenging
  12. Social CRM
  13. Productregistratie
  14. Reporting & Analytics
  15. Workflows
  16. Configuratie & modificatie module

2. Techniek en deployment
SugarCRM is een web based oplossing die zowel als Service As A Service (SAAS) wordt aangeboden als on-site geïsntalleerd kan worden. Vanaf de enterprise editie is tevens een offline client beschikbaar waarmee gebruikers zonder internetverbinding alsnog met SugarCRM kunnen werken. Via de Mobile CRM oplossing is SugarCRM in alle pakketten beschikbaar voor de meeste smartphones en tablets (zie het filmpje bij: Screenshots en filmpjes).

3. Software modules en apps
Naast de standaard functionaliteiten in de verschillende edities van SugarCRM kan men de functionaliteiten uitbreiden met vele modules en ‘apps’ die door ontwikkelaars ter beschikking worden gesteld in de SugarExchange.

4. Screenshots en filmpjes
Algemeen filmpje over SugarCRM: Everyone Sells. Everyone Supports. Everyone Connects:

SugarCRM mobile:

5. Websites