SuperOffice CRM

 
SuperOffice CRMSO logo
SuperOffice CRM was een van de eerste CRM systemen en nog steeds een van de grootste CRM spelers op de Europese markt. In 1990 is SuperOffice in Noorwegen opgericht door Une Amundsen en momenteel heeft zij vestigingen, distributeurs en value added resellers in Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, Duitsland, Engeland, Benelux, Oostenrijk, Zwitserland, Amerika en Japan.

  1. Proces ondersteuning
  2. Techniek en deployment
  3. Software modules en apps
  4. Screenshots en filmpjes
  5. Websites

1. Proces ondersteuning
SuperOffice CRM biedt ondersteuning aan de volgende componenten:

  1. Relatiegegevens (primair Business-to-business)
  2. Lead Management
  3. Sales opportunities & Forecasting
  4. Projectregistratie
  5. Agendabeheer
  6. E-mail
  7. Documentbeheer
  8. Marketing campagnebeheer
  9. Doelgroepselecties
  10. Reporting & Analytics
  11. Configuratie & modificatie module
  12. Service tickets

2. Techniek en deployment
SuperOffice CRM is zowel in een Web als Windows versie beschikbaar en kan zowel on-premise geïnstalleerd worden of als Software As A Service (SAAS) worden afgenomen. Voor tablets en smartphones is een mobiele app beschikbaar die via web verbinding maakt met de Sales & Marketing module.

3. Software modules en apps
SuperOffice is opgesplitst in een SuperOffice Sales & Marketing en Customer Service module. Zowel SuperOffice zelf als value added resellers ontwikkelen additionele modules voor SuperOffice. De additionele modules die SuperOffice zelf aanbiedt zijn:

  • SuperOffice analyze (dashboard/ graphical reporting tool voor CRM analytics)
  • Pocket CRMM (mobiele app van de sales & marketing module)
  • E-marketing (versturen van e-mailings)
  • Sales Intelligence

Verschillende Value added resellers bieden SuperOffice modules aan op Crmplaza. Dit zijn uiteenlopende modules voor de synchronisatie van de SuperOffice agenda met Domino of Exchange tot herrinneringen voor verjaardagen en tools voor de uitbreiding van rechteninstellingen. Op enkele client tools na is meestal de hulp van een technisch consultant benodigd om de tools te installeren.

4. Screenshots en filmpjes
Op het Youtube kanaal van SuperOffice zijn veel filmpjes te vinden over de applicatie en toepassingsmogelijkheden met SuperOffice.

Zie hier het introductiefilmpje van SuperOffice CRM:

5. Websites

  • De website van SuperOffice Benelux B.V.: www.superoffice.nl
  • De SuperOffice Developers Network website: http://devnet.superoffice.com met een forum, de Software Development Kit (SDK), installatie handleidingen, voorbeeldscripts etc.
  • De support pagina van SuperOffice Benelux voor het indienen van service calls en opzoeken van FAQ: http://cs.superoffice.nl
  • Op www.CRMPlaza.com tref je diverse modules van verschillende partners van SuperOffice.